Spreekuur op afspraak


Ons spreekuur is op afspraak. U kunt 's ochtends tussen 08:00 en 12:00 uur bellen voor een afspraak. Als u een urgente klacht heeft of graag dezelfde dag nog een afspraak wilt hebben, probeer dan tussen 08:00 en 10:00 uur te bellen zodat de assistente nog plek heeft om u dezelfde dag in te plannen. Bij later bellen zal dat waarschijnlijk niet meer lukken en zou het kunnen zijn dat u wat langer moet wachten.

Voor een afspraak wordt 10 minuten gereserveerd. Indien u met meerdere personen wilt komen, of meerdere problemen wilt bespreken, meldt u dat aan de assistente. Zij houdt daar bij het inplannen rekening mee. Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.

Huisbezoeken
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Triage in de huisartsenpraktijk

Wanneer u de huisarts belt krijgt u de assistente aan de telefoon. Zij vraagt u naar de reden waar u voor belt en stelt een aantal vragen om uw hulpvraag duidelijk te krijgen. Dat heet triage.

Het is niet de bedoeling dat de assistente de diagnose gaat stellen. Het gaat er om dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment (bv. bij spoed snel een plekje of spoedvisite) en bij de juiste hulpverlener. Triage zorgt er voor dat ondanks de toenemende drukte, de wachttijden zo kort mogelijk blijven.

Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen zal de assistente u een aantal vragen stellen en kan zij u een voorstel doen. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Er zijn verschillende mogelijkheden:

  • De assistente geeft u een advies, dit advies wordt altijd nabesproken met de huisarts.
  • Zij vraagt de huisarts of verpleegkundig specialist u terug te bellen.
  • Zij maakt een afspraak voor een consult bij de huisarts, verpleegkundig specialist of praktijkondersteuner
  • Zij maakt een afspraak voor een visite

Als de afspraak geen haast heeft, zal de assistente u soms het voorstel doen later in de week te komen. Als u meerdere dingen wilt bespreken zal de assistente een dubbele afspraak voor u maken.

Contact